سوالات متداول سامانه پیامک FAQ

آيا براي استفاده از خدمات پيام کوتاه نياز به نصب نرم افزار خاصي هست ؟

اين سامانه کاملا تحت وب بوده و نياز به نصب هيچ نرم افزاري روي سيستم عامل ندارد ، تنها نياز به اينترنت و يک مرورگر به روز شده ( فايرفاکس ،گوگل کروم و ... )  داريد. در صورتي که مرورگر (Browser) شما قديمي است آن را حتما به روز کنيد. مروگر پيشنهادي ما براي استفاده از اين سامانه "فايرفاکس" مي باشد که هم اکنون پرطرفدار ترين مرورگر جهان است.

آيا از طريق اينترنت  Dial-Upکارت اينترنت هم ميتوانم از اين سامانه استفاده کنم ؟ و اگر سرعت اينترنت من پايين باشد تاثيري در ارسال پيامک خواهد داشت ؟

بله از طريق هر اينترنتي ، حتي GPRS اينترنت از طريق سيم کارت تلفن همراه ميتوانيد از اين سامانه استفاده نماييد  ، سرعت ارسال پيامک هيچ ارتباطي با سرعت اتصال شما به اينترنت ندارد چرا که ارسال پيامک توسط سرور TextSms انجام خواهد شد.  

سرعت ارسال پيامک از طريق اين سامانه به چه صورت مي باشد ؟

سرعت ارسال پيامک در اين سامانه بسته به شرايط (ترافيک خطوط و صف مخابرات بين 300 تا 500 پيامک در هر ثانيه مي باشد. 18000 تا 30000 پيامک در دقيقه.

تفاوت اين سامانه با GSM Modem چيست ؟

GSM Modem يک قطعه سخت افزاري است که با قرار دادن سيم کارت داخل آن به کمک يک نرم افزار ميتواند از سيم کارت پيامک ارسال کند .
 
معايب اين روش به شرح زير است:


در اين روش سرعت بسيار پايين ( 5 الي 10 پيامک در دقيقه ) بوده که در مقايسه با خطوط مجازي اين سامانه 3000 برابر کند تر است!

 به دليل استفاده از سيم کارت در هنگام ارسال شماره موبايل به جاي خطوط مجازي 1000 يا 3000 یا 5000 نمايش داده مي شود .

اين روش نياز به حضور قطعه فيزيکي براي ارسال دارد ، در صورتي که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسي است .

نرم افزار هايي که از اين روش استفاده مي کنند قابل به روز رساني نيستند .

امکانات اين گونه نرم افزار ها بسيار کم بوده و حتي امکان استفاده از بانک شماره موبايل در آن وجود ندارد.

عدم پشتيباني آنلاين و غير حضوري يکي ديگر از نواقص اين روش مي باشد .

اين روش هيچ مزيتي نسبت به سامانه پيام کوتاه ندارد .
 
قصد خرید سامانه ارسال پیامک را دارم. چه مراحلی را باید طی کنم؟
 
ابتدا در سایت عضو شوید، سپس وارد حساب کاربری خود شده و از طریق بخش امور مالی > شارژ آنلاین اقدام به واریز هزینه بصورت آنلاین نمایید. پس از واریز هزینۀ یکی از پکیجها (که در این صفحه شرح امکانات و قابلیتهای آنها بطور کامل آمده است) وارد بخش پشتیبانی شده و درخواست فعالسازی را برای ما ارسال کنید. فعالسازی در کمتر از 1 ساعت انجام خواهد گرفت. لازم به ذکر است که تلفنهای بخش پشتیبانی همیشه همراه و راهنمای شما خواهند بود. (02188878790___09124964046)

قصد شارژ کردن پنل را توسط شارژ الکترونيک دارم ولي هنگام کليک بر روي گزينه افزایش موجودی وارد درگاه بانک نمي شود ، لطفا راهنمايي کنيد

اين مشکل معمولا از سمت درگاه بانک مي باشد ، در صورت ادامه اين مشکل از طريق کارت به کارت واريز را انجام داده و کد رهگيري را در بخش درج فيش واريزي ثبت نماييد. لازم به ذکر است که هم اکنون درگاه های پرداخت از بانکهای ملت و پارسیان با قابلیت پرداخت توسط کلیه کارتهای عضو شتاب فعال میباشند.

در هنگام ورود به سامانه قادر به ذخيره نام کاربري و رمز عبور نيستم ، چرا گزينه اي براي به خاطر داشتن رمز وجود ندارد ؟

اين امر به دليل افزايش مسائل امنيتي قرار داده نشده است ، همانند سيستم هاي اينترنت بانک که قادر به ذخيره رمز نيستيد

آيا خط اختصاصي ارسال پيامک را ميتوانم به دلخواه انتخاب کنم ؟ ميتوانم چند خط اختصاصي در کنار هم داشته باشم ؟

بله شما ميتوانيد علاوه بر شماره هاي موجود در پنل يک يا چند شماره دلخواه با پيش شماره مورد نظر خريد بفرماييد.
از لحاظ فني شماره هاي 1000 قابليت انتخاب کامل دارند يعني شما ميتوانيد 10 رقم بعد از شماره 1000 را  به صورت دلخواه انتخاب نماييد (مثلا شماره 10009121234567) ، در مورد شماره هاي 3000 ميتوانيد 6 رقم آخر را به دلخواه انتخاب نماييد مثلا 30001281999999) که (1281 )  سر شماره شرکت بوده و قابل انتخاب نيست .

آيا دريافت پيامک نيز هزينه دارد ؟

خير دريافت پيامک براي همه مشتريان و مشترکین رايگان است   

آيا فعال سازي Delivery هزينه دارد ؟

خير گزارش تحويل (Delivery) رايگان بوده و به صورت پیش فرض برروی کلیه حساب های کاربری فعال و گزارش های تحویل به تفکیک رسیده / نرسیده / ارسال شده به مخابرات قابل مشاهده هستند . 

حداقل شارژ اعتبار چقدر است ؟

هيچ محدوديت و حداقلي براي شارژ حساب وجود ندارد ، شما ميتوانيد به هر ميزان پنل کاربري خود را شارژ نماييد. 

آيا شارژي پيامک و اعتباري که در پنل وجود دارد محدوديت زماني داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت مي شود ؟

خير اعتبارريالي يا عددي موجود در پنل شما هيچ گاه سوخت نمي شود و در صورت تمديد پنل در سالهاي آتی شارژ موجود نيز تمديد خواهد شد.

جهت شارژ حساب به شماره حساب هاي موجود در سايت واريز انجام دادم ولي هنوز پنل شارژ نشده است .
روش شارژ حساب در اين سامانه به دو صورت مي باشد :

شارژ آنلاين  /  واريز به حساب

براي شارژ آنلاين نياز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم داريد ، پس از پرداخت توسط اين روش سامانه به صورت خودکار شارژ مي گردد ( راهنمای دریافت رمز دوم ) 

در صورت واريز به حساب يا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما مي بايست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت افزایش موجودی از طریق ثبت فیش بانکی  را انتخاب فرماييد ، کارشناسان پس از چک کردن واريز شما آنرا تاييد کرده و سامانه شارژ خواهد شد

يک شماره استعلام کرده ام ، قيمت آن را هم اعلام کرده ايد و سپس پرداخت کردم ولي هنوز ثبت نشده است ، لطفا توضيح بدهيد

استعلام و ثبت شماره به دليل اينکه از طريق خود اپراتور انجام ميگردد بسته به اوپراتور 1000 يا 3000 متفاوت مي باشد ، معمولا خطوط 3000 ظرف يک ساعت و خطوط 1000 حدودا 24 ساعت بعد ثبت و فعال مي گردند ، بنابراين پس از پرداخت ممکن است تا 24 ساعت ثبت شماره زمان نياز داشته باشد . مدنظر داشته باشید که کلیه خطوط 1000 نیازمند اطلاعات کامل خریدار نهایی هستند و عدم ارایه مشخصات باعث تاخیر در فعال سازی خط اختصاصی خواهد شد . 

اين که در گزارش اعلام شده است "ارسال شده به مخابرات" به اين معني است که توسط گيرنده دريافت شده است يا اينکه فقط از طرف ما ارسال شده است؟

يعني پيامک از طرف TextSms به درگاه اصلی مخابرات ارسال شده است ، اينکه دقيقا به گوشي مخاطب رسيده يا خير پس از 30 دقیقه از ارسال پیامک قابل مشاهده است .

آيا هزينه پيامک هاي ارسال نشده باز ميگردد ؟ لطفا توضيح دهيد

هزینه پیامک هایی که به مشترکین لیست سیاه مخابرات ( بلک لیست ) ارسال شده اند حداکثر 10 ثانیه پس از ارسال به مشترک بازگشت داده میشود . در صورتی که پیامکی از پیش شماره های 1000و3000و5000و9821 ارسال شده و مشترک به دلایلی مثل قطعی , خاموش بودن , در دسترس نبودن مشترک و دلایل مخابراتی قادر به دریافت پیامک نباشد , هزینه این پیامک به مشترک بازگشت داده نخواهد شد . لکن در صورتی که مشترک پیامک خود را از پیش شماره 2000 ارسال نماید و پیامک به هر دلیلی ( غیر از فیلتر بودن متن پیامک ارسالی ) به مشترک نهایی نرسد هزینه پیامک ارسال شده برگشت داده خواهد شد . 

از موبايل به يکي از شماره هاي پنل پيامک انجام دادم ولي پيامي در پنل دريافت نميشود. لطفا بررسي کنيد.
بر روي هر پنل ممکن است چند شماره عمومي ( اشتراکي ) و يک يا چند شماره اختصاصي در اختيار شما قرار داده شده باشد ، بايد دقت بفرماييد که فقط شماره هاي اختصاصي هستند که دريافت دارند .
در صورتي که هيچ يک از شماره هاي شما اختصاصي نيستند ميتوانيد يک يا چند شماره اختصاصي دلخواه جهت ارسال و دريافت خريداري نماييد. اگر نمیدانید دقیقا کدام شماره(ها) اختصاصی شما هستند میتوانید از طریق بخش پشتیبانی پیگیری نمایید.

من چند منشي پيامک تعريف کردم ولي با ارسال پيامک به سامانه همه منشي ها براي من ارسال مي شود ، لطفا راهنمايي فرماييد.

کار منشي پيامک اين است که در صورتي که يک پيامک به سامانه ارسال شد عينا متني که شما تعيين کرده ايد بدون هيچ شرطي براي مخاطب ارسال گردد ، اگر ميخواهيد براي منشي شرط بگذاريد يا آن را به گونه دلخواهي تنظيم کنيد بايد از بخش "تحليل گر پيامک " استفاده فرماييد. و یا احتمال این مورد وجود دارد که چند منشی با کلمات کلیدی مشابه تعریف کرده باشید که این کار باعث اختلال در عملکرد منشی پیامک خواهد شد . 

تفاوت شماره هاي عمومي و اختصاصي چيست ؟

خطوط عمومي خطوط معمولا رندي هستند که توسط TextSms ( مثل 300012811 / 10001281 )  از اپراتور مربوطه خريداري شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت اماني در سامانه قرار داده شده است ، از آنجايي که اين خطوط به نام شرکت هستند به صورت اشتراکی برای کاربران سامانه فعال و قابل استفاده خواهد بود . 

آيا مي توان خطوط عمومي را به خطوط اختصاصي تبديل کرد ؟

خطوط عمومي ماهيتا عمومي نيستند ، بلکه يک شماره است که به صورت اختصاصي توسط TextSms خريداري شده و به چندين کاربر تخصيص داده شده و با اين کار به اشتراک گذاشته شده است ، براي همين اين شماره عمومي ( اشتراکي ) ناميده مي شود.

بنده يک پزشک هستم و قصد ارسال پيامک تبليغاتي در مورد حوزه کاري و تخصص خود را دارم ولي متاسفانه پيامک هاي بنده تاييد نشده لطفا دليل آن را توضيح دهيد

بنا به دستور مستقيم شرکت مخابرات کليه پيامک هاي که در مورد حوزه پزشکي ، پيرا پزشکي و ... بايد توسط نظام پزشکي تاييد شود ، بدين منظور پزشکان محترم با مراجعه به نظام پزشکي ميتوانند به سادگي مجوز تبليغات خود را درخواست نموده و براي ما ارسال کنند .

در صورت سفارش شماره جداگانه ، آيا هر سال مي بايست نسبت به تمديد اقدام نمود و يا شماره دائمي است؟

قرارداد مخابرات براي ارائه شماره با تمامي اپراتور ها و شرکت ها به صورت ساليانه است  ، ولي از آنجايي که چند سال پياپي هست که بابت شماره ها هزينه اي دريافت نشده برخي شرکت ها به اشتباه شماره ها را دائمي اعلام مي کنند !
در صورتي که مخابرات هزينه اي بابت شماره دريافت نمايد کاربر نيز موظف است اين هزينه را پرداخت کند در غير اينصورت از کاربر نيز هيچ هزينه اي دريافت نخواهد شد.

آيا براي ارسال محدوديتي وجود دارد؟ به عنوان مثال محدوديت روزانه؟ يا محدوديت در هر بار ارسال ؟
خير هيچ محدوديتي وجود ندارد ، اين نرم افزار قادر است تا 25 ميليون پيامک را در يکبار ارسال نمايد و در اين مورد کامل تست شده است.

چگونه مي توان گزينه هاي غير فعال در منو را فعال نمود؟
گزينه ها در سامانه بسته به سامانه اي که خريداري کرديد فعال و يا غير فعال مي باشد ، در اين خصوص ميتوانيد از بخش پشتيباني درخواست خود را مبني بر فعال سازي گزينه اعلام فرماييدو یا از قسمت "تنظیمات کلی سامانه " -> "تغییر سرویس ها " گزینه موردنظر خود را با پرداخت هزینه سرویس فعال نمایید . 

در ارسال منطقه اي برخي مناطق شهر تهران موجود نمي باشد ، لطفا راهنمايي کنيد
اگر ديتابيس ارسال منطقه اي (هدفمند) براي برخي مناطق يا محله هاي استان تهران موجود نيست ميتوانيد از طريق ارسال به کد پستي عمل نماييد ، کافيست 3 يا 4 رقم کد پستي منطقه خود را وارد کرده و به تعداد مورد نظر ارسال فرماييد .

از بخش ارسال منطقه اي (هدفمند) يک ارسال انجام دادم و در گزارش نمايش ميدهد که ارسال انجام شده ، در بخش گزارشات همه شماره ها به صورت کد نمايش داده ميشود ، لطفا توضيح دهيد .
در این قسمت به دلیل رعایت حریم شخصی و جلوگیری از فروش اطلاعات شخصی کاربران و مشترکین , شماره های دریافت کننده پیامک به صورت کد شده و 3 رقم میانی آنها به صورت ستاره نمایش داده میشوند . 

در صورتي که در ارسال منطقه اي امروز قصد ارسال به 10 هزار شماره از 30هزار تاي يک شهر را داشته باشيم و فردا مابقي،آيا فردا دوباره از ابتدا ارسال ميشود يا شيوه اي براي ارسال مابقي بصورت غيره تکراري هست؟

بله اين امکان وجود دارد . 
در فرم ارسال براساس کدپستی و برای بار اول گزینه " از رکورد شماره " را برابر 0 و گزینه "به تعداد " را برابر عدد 10000 قرار دهید . در ارسال بعدی که نیازمند ارسال به 10000 شماره بعدی هستید گزینه "از رکورد شماره " را برابر 10000 و گزینه "به تعداد " را برابر میزان و تعداد پیامک ارسالی ( مثلا 15000 پیامک ) قراردهید . 

در ارسال به کد پستي چطور ميتوانم کد پستي منطقه مورد نظرم را پيداکنم ؟
در بخش ارسال به کدپستی نقشه شهرهای موجود در سامانه با ذکر کدپستی در هر منطقه وجود دارد که با کلیک برروی هر نقشه میتوانید آن ها را مشاهده و کدپستی موردنظر خود را بیابید . 

شماره هاي 1000 ، 2000 ، 3000  , 9821 و 5000 چه تفاوتي با يکديگر دارند ؟

تمامي پيش شماره هاي فوق از طرف مخابرات به اپراتور هاي مختلف تخصيص داده شده اند ، بنابراين تفاوت اول اين خطوط در اپراتور ارائه کننده آنهاست از نظر سرعت تفاوت چنداني بين خطوط نيست ولي در کل کيفيت خطوط 2000 ازساير خطوط بيشتر بوده و هزينه پيامک هاي اين خطوط نيز بالاتر است ، خطوط 1000 و 3000 به دليل هزينه کمتر نسبتا رايج تر هستند از نظر سياست فروش خطوط اختصاصي 1000 ، 2000 و 3000 کاملا متفاوت مي باشند ، اپراتور 1000 و 2000 اجازه انتخاب شماره به دلخواه را ميدهند ولي در اپراتور 3000 فقط ميتوانيد 6 شماره آخر را انتخاب نماييد و اگر بخواهيد کل شماره را خريداري کنيد بايد ابتدا پيش شماره يک خط اختصاصي 8 رقمي خريداري کنيد که مقرون به صرفه نيست .خطوط پیش شماره 5000 علاوه بر کلیه امکانات دیگر اپراتور ها , به مشترکین امکان دسترسی به بانک شماره ها به تفکیک محدودیت سنی و یا به تفکیک جنسیت در سراسر کشور را فراهم مینمایند . علاوه براین مورد خطوط پیش شماره 5000 امکان دسترسی به بانک کدپستی سراسر کشور را با آخرین به روزرسانی فراهم می آورند . 

ارسال از خطوط ثابت به چه صورت مي باشد ؟

ارسال از خطوط ثابت فقط براي هم ميهنان تهراني فعال مي باشد بنابراين با پيش شماره 021 خواهد بود ، کيفيت ارسال اين خطوط بسيار بالا بوده و شامل ليست سياه مخابراتي نيز نمي شوند
مدارک لازم جهت خريد خط ثابت :  کپي و اصل قبض تلفن ثابت مورد نظر -  کپي کارت ملي مالک خط  - پر نمودن فرم خريد خط ثابت
 
آيا امکان ارسال پيامک با نام تجاري امکان پذير است ؟

خیر . بعضا شرکت ها ادعای ارسال پیامک با نام تجاری را دارند که این پیامک ها از طریق Gateway های خارج از کشور ارسال میشوند که هزینه پیامک های ارسالی حدود 5-6 برابر هزینه جاری بوده و احتمال دریافت آن ها در ایران به دلیل محدودیت های دریافت پیامک از خارج از کشور نیز پایین هستند . امکان ارسال پیامک با نام تجاری به زودی توسط اپراتور های پیام کوتاه مجددا فعال و راه اندازی خواهد شد . 

در صورتي که قصد ارسال پيامک از طريق سايت خودم را داشته باشم به چه صورت بايد عمل کنم ؟ 
 اين کار توسط وب سرويس قابل انجام است،  مستندات و نمونه کدهاي به زبان هاي برنامه نويسي مختلف در بخش راهنما موجود مي باشد .شما از طریق وب سرویس حتی امکان نمایش پیامک های دریافتی را نیز در وب سایت خود دارید . 

يک نرم افزار داريم که ميخواهيم از طريق آن پيامک ارسال کنيم ، آيا اين امکان وجود دارد ؟
بله اين امکان از طريق API هاي سامانه امکان پذير است ، براي اطلاعات بيشتر به بخش راهنماي سامانه مراجعه نماييد . شما از طریق API حتی امکان نمایش پیامک های دریافتی را نیز در نرم افزار خود نیز دارید . 

در خصوص اينکه ميخواهم پيام هاي دريافتي در پنل ،  به سايت خودم انتقال پيدا کند و در ديتا بيس سايتم ذخيره بشود لطفا راهنمايي کنيد.

براي اينکار کافيست وارد بخش تنظيمات /انتقال ترافيک شده و آدرس سايت خود را با پارامتر هاي مورد نظر تنظيم نماييد ، همچنين ميتوانيد از طريق متد های وب سرویس پيامک هاي دريافتي خود را دريافت نماييد .
 
 
 
نمونه کد PHP با SOAP
نمونه کد PHP با nuSOAP ارسال پیامک با وب سرویس
دریافت پیامک با وب سرویس
\"نمونه \"نمونه \"راهنمای \"راهنمای